Translate

pátek 30. října 2015

Na workshopu... aneb Vzpomínka na 9. PPM č. 3

Ač většinou na workshopy už moc nechodím – letos jsem udělala výjimku. Do Prahy totiž přijeli  Kaffe Fassett a Brandon Mably – dvojice designérů, kteří se specializují na patchwork a pletení. Jsou pověstní používáním jasných a zářivých barev ve skoro až psychadelických kombinacích. Moc jsem se těšila. Měly jsme si přinést podkladovou látku na design wall, nejlépe béžový flanel – když se dobře pověsí, jednotlivé díly deky se na něj přilepí a není nutné používat špendlíky. Bílou barvu nám lektoři velmi nedoporučovali s tím, že je opravdu obtížné na ní pracovat a kombinovat barvy – a to samé říkali o látkách, které bílou obsahují. V tomto workshopu nešlo o šití, "pouze" jsme nařezaly z látek jednotlivé díly a pak je skládaly na zeď – šlo tedy o pochopení skládání a kombinování barev.
   V sále, kde se workshop konal, nás bylo opravdu dost, přesto se pánové dokázali věnovat všem účastnicím, pomáhat s kombinacemi, radit, vyměňovat... Měli přehled, kdo přinesl jaké látky, a tak neváhali seznamovat dámy, aby si vyměnily potřebné látky... A nebo šli s kurzistkou nakoupit, pokud měli dojem, že něco chybí. Také jsem si v obědové pauze dokoupila několik látek na pozadí. Byl to celodenní náročný workshop, ale stihly jsme si všechny nařezat díly na menší deku a lektoři nám pomohli vybrat a zkombinovat látky nejen na bloky, ale i na vnitřní lemování, kameny i borduru...
   V závěru pak proběhlo kolečko po sále. Kaffe Fassett postál u každé stěny a shrnul, co se mu na konkrétní barevné kombinaci líbí a proč se mu to líbí. U mojí barevné kreace prohlásil, že je vidět, že se barev opravdu nebojím – a je pravda, že během práce mi několikrát řekl, že by trochu ubral na barevnosti :). Nakonec uznal, že nejvhodnější bude žlutá barva lemování – ale jestli jsem to pochopila správně, tak žlutá není jeho oblíbená barva.
   Měla jsem společnou stěnu s dvěma účastnicemi ze zahraničí – Christinou Weiß z Lipska a Lavinií Gheorghe z Rumunska. Christina mi poslala pár fotek ze závěrečného kolečka hodnocení, sama jsem pak také nafotila několik prací kolegyň z kurzu.
  Za sebe můžu říct, že jsem si celý den opravdu užila a rozhodně nelituju času ani peněz, které jsem tomuto workshopu věnovala.


Moje snažení před design wall. Foto: Christina Weiß

Další fota uvnitř článku...



Lavinie při řezání látek. Foto: Christina Weiß

Brandon Mably pomáhá Lavinii kombinovat barvy. Foto: Christina Weiß

Kaffe Fassett hodnotí Christininu práci, kterou poskládala
z utěrek a ubrusů s potiskem květů a ovoce – krása. Foto: Christina Weiß

Kaffe Fassett hodnotí Laviniinu práci. Foto: Christina Weiß

Kaffe Fassett hodnotí mojí práci – je vidět, který blok ho nejvíc zaujal. Foto: Christina Weiß

Další z barevných kombinací vzniklých na workshopu...

...každý z návrhů byl originální a krásný...

...zde mě nadchla látka použitá na lemy – tyrkysový řetěz na šedé...

...zde je krásná kombinace oranžové, růžové a červené...

...tady je například temnější barevné ladění...

...zde naopak jásavé jarní barvy...

...nebo trochu světlejší varianta jarních barev...

Žádné komentáře:

Okomentovat