Translate

čtvrtek 3. prosince 2015

Allietare – část 1.

V pátek 25.12. Bonnie zveřejnila ZDE první část svého letošního mystery quiltu. Sice jsem měla v pátek zrovna dovolenou, ale k šití jsem se dostala až večer a moc jsem se na to těšila.
   Přestože mám před američankami minimálně šest hodin náskok, některé už odpoledne (našeho času) hlásily na FB, že mají hotovo. Ale jak se Bonnie zmínila, toto není závod, každý šije tak rychle, jak chce a jak může. Některé také neušily plný počet čtverců složených ze dvou barevných trojúhelníků (neutrálního a šedého), ale jen část, protože chtějí ušít menší quilt.
   V pátek večer jsem strávila řezáním trojúhelníků z 2" pásů šedé a neutrálních látek, sáhla jsem i do své papírové tašky s takto širokými pruhy a našla další neutrální látky vhodné do tohoto quiltu. Brzo napíšu o tom, jak nakládat se zbytky látek, aby byly připravené k použití v takových případech. K řezání jsem použila speciální pravítko, které ušetří z každého pruhu látky 3/8 palce: když chcete mít 2" čtverec ze dvou trojúhelníků, podle normálního návodu musíte řezat trojúhelníky z pruhu širokého 2 a 3/8 palce. Díky tomu pravítku ušetříte ony 3/8 palce látky a ještě máte trojúhelníky připravené k šití.
   Jak se pravítko používá se můžete podívat v tomto VIDEU.
   Po chvíli přemýšlení jsem ale přišla na to, jak si vyrobit šablonu, která toto pravítko nahradí. Stačí si narýsovat pravoúhlý trojúhelník s odvěsnami 2", k přeponě přidat 1/4palcový švový přídavek a pak na jedné odvěsně odměřit dva palce od rohu s pravým úhlem (protože to je výsledná velikost čtverce), a tam odseknout roh kolmo od odvěsny... :) je to tak jednoduché a ušetří to spoustu látky, kterou byste stejně po ušití odstříhly (tzv. psí uši po rozložení sešitých trojúhelníků).
   A v sobotu večer jsem trojúhelníky sešila a tady je výsledek (je jich 300):






















V dalším blogu ZDE se můžete podívat, co ušily další účastnice tohoto projektu. Link-up znamená, že každá přidá odkaz na svůj blog nebo pinterest nebo instragram a ukáže tak svoji práci ostatním. Linkování v tomto blogu se ukončí v neděli – a v pondělí bude otevřený další s novými odkazy.

Žádné komentáře:

Okomentovat