Translate

středa 2. prosince 2015

Allietare intro (úvod)

Allietare je název letošního mystery quiltu, který každoročně na přelomu roku publikuje Bonnie K. Hunter na svých webových stránkách – stačí kliknout na obrázek se stejným názvem vlevo.
   V tomto článku na svém blogu zveřejnila již před měsícem doporučené barevné ladění včetně fotek z její letošní cesty po italském Toskánsku, které ji inspirovaly. Rozhodla jsem se, že šití mystery quiltu vyzkouším na vlastní kůži s tím vším těšením se na další díl.
   Prvním úkolem je sehnat dohromady výběr látek tak, aby byl quilt pestrý a také scrapový, i když je samozřejmě možné použít metráž. Přestože mám věšinou pocit, že látek mám v zásobě dost, pohledem do polic jsem zjistila, že určitě budu muset něco dokoupit. :o)))
   Začala jsem neutrálními látkami, které na doporučení Bonnie bylo vhodné vybírat z těch nejsvětlejších, což nebyl problém, bílých a téměř bílých látek s různým drobným potiskem jsem našla dost. Mezi těmito látkami je i jedna se zlatými třpytkami, jedna se stříbrnými, se zlatými lístečky, malé i velké spirály tón v tónu...



















Pokračovala jsem červenými látkami, kterých jsem také měla celkem dost. Přesto jsem v pátek 25.12. (tedy v den zveřejnění prvního dílu mystery quiltu) dokoupila další – jahůdky v opravdu krásném červeném odstínu, ve Flex-texu za pouhých a naprosto neuvěřitelných 39 Kč za metr... V mé zásobárně pak byly látky opět vánoční (s hvězdami a anděly, s cesmínou), kostička, hadice a žebříky, vlastní batika...















Další v pořadí byly látky černé, ke kterým jsem po krátkém váhání přidala i několik látek hodně tmavě modrých. Sestavu jsem fotila s bleskem, takže některé látky vypadají podstatně světlejší, než jsou doopravdy. V pátek jsem ještě dokoupila: malé puntíky, nůžky a drobný stříbrný vzorek vpravo. Je možné, že z tohoto balíčku nakonec některé látky vynechám (díky těm nově dokoupeným).














Předposlední barvou je zlatá, zde jsem volila látky spíš horčičné barvy, která krásně ladí s tmavšími červenými látkami a je ve výrazném kontrastu jak s černými, tak s neutrálními látkami. Nakonec jsem v pátek ještě dokoupila dvě výraznější látky - ty dvě vpravo.

























Asi nejobtížnější bylo vybrat správný odstín šedé látky (ze tří možných) tak, aby příliš nesplývala s ostatními látkami ve výběru. Nakonec jsem sáhla po látce, kterou jsem před pár lety koupila ve výprodeji za velmi příznivou cenu s tím, že se někdy bude hodit alespoň na zadní stranu (a část jsem ji opravdu použila na zadní stranu advetního kalendáře). Myslím si, že v tomto quiltu bude to pravé.





Žádné komentáře:

Okomentovat