Translate

úterý 1. prosince 2015

Co to je MYSTERY QUILT?

Mystery znamená tajemství. Mystery quilt je vlastně hra se šitím... Těžko říct, kdo s tím přišel první a jak to vlastně vzniklo. Je to zábava vhodná pro komunitu patchworkářek – ať už se scházejí sousedky nad dobrou kávou a s něčím k šití v ruce, nebo ve skupině na facebooku... Přidat se může každý komu nevadí, že sousedka či kamarádka budou mít doma téměř stejnou deku :)
   Lektorka (nebo prostě ta, která projekt vymýšlí) nejdříve uveřejní plánovanou spotřebu látek a doporučené barevné ladění, a pak postupně zveřejňuje jednotlivé kroky řezání a sešívání látek. Je to o těšení se na další díl návodu, o motivaci sednout si k šití – a samozřejmě o zvědavosti, co z toho bude.
   Před lety jsem se jednoho MQ zúčastnila – od května do prosince 2010 vycházel MQ v newsletterech PPM, deky se pak vystavovaly a nejlepší z nich byla i odměněna. Pro mě to ale tehdy nebyl pravý MQ, protože jsem začala šít až ve chvíli, kdy byl zveřejněn poslední díl, takže jsem věděla, jak deka bude vypadat a žádné překvapení se pro mne nekonalo.

 
Zde moje MQ z 5. PPM 2011– deka posloužila mému synkovi (narodil se měsíc po této výstavě),
i dalším dětem mých kamarádek jako oblíbená deka na hraní.
Mínusem tohoto vzoru jsou velké dílky, přeci jen se většinou šije z menších částí.
























   V dalším roce se MQ objevil v newsletterch opět (červen až listopad 2011), tentokrát jsem se ale nezúčastnila. Newslettery jsou ke stažení ZDE – můžete si tedy MQ vyzkoušet nanečisto, nebo se alespoň podívat, jak to probíhá.
   Takže opravdu poprvé se MQ zúčastňuji až teď, s mojí oblíbenou quiltbloggerkou Bonnie K. Hunter – odkaz na její aktuální MQ Allietare je vlevo. Budu zde postupně uveřejňovat svůj postup :)

Žádné komentáře:

Okomentovat