Translate

pondělí 11. ledna 2016

UFO č. 1 aneb Moje začátky

Když si pročítám blogy ostatních patchworkářek, narážím na různé seznamy nedodělaných a rozpracovaných projektů... Možná to má být metoda, jak se k nedodělaným věcem vrátit, jak na ně nezapomenout, snažit se je odmáznout ze seznamu "k dodělání" a hrdě je zvěřejnit jako "právě jsem dokončila"... :) Hodlám vyzkoušet, jestli tomu tak je a postupně zde uveřejním svá UFO (tedy UnFinished Objects). Některé dámy tento seznam připojují ke každému článku nakonec místo podpisu, já jsem se rozhodla, že si na to založím nahoře záložku... Hned vedle nové záložky BPK, kde jsem se snažila sepsat "úkoly" na lednovou schůzku našeho klubu tradičního patchworku.

   Takže zde je foto mého úplně nejstaršího UFO:















Je to můj sampler z tzv. základního kurzu, který probíhal (a stále probíhá, pokud se sejdou zájemkyně) v Bellusu a který učí s neutuchající vytrvalostí a trpělivostí Květa Sudová. Nakladatelství Grada vydalo Květě i knížku, podle které si můžete podobný sampler (s trochu jinými bloky a větší) ušít, ale pro úplně začátečníky doporučuji klasický kurz – ano, spoustu se toho lze dneska naučit přes internet, ale jsou věci, které se naučíte jen od zkušené lektorky. Navíc se jedna učí nejen chybami svými, ale i chybami ostatních – o výhodách osobního kontaktu se stejně "postiženými" snad ani není třeba mluvit :).
   No a já jsem hezky zamluvila to, že můj kurz základů s Květou proběhl už před... těžko uvěřit... deseti lety... A stále jsem se nedostala k tomu, abych hotový top proquiltovala... Ale plánuji si vzít deku s sebou na letní dovolenou (pokud se k tomu nedostanu dříve). Není zas tak velká a chci ji prošít ručně, protože jednotlivé bloky jsou také ušité v ruce. Na stroji jsou přišité mezipruhy a bloky k sobě, a také bordura. Před tím možná ale proběhne ještě párání, protože ty černé čtverce v rozích (zvané kameny) moc nesedí ve švech... Ale možná to tak nechám, nevím...

2 komentáře:

  1. Ty brďo.. v ruce? i ten srub? To musela být piplačka. Také uvažuju o seznamu ufo, chci si dát závazek, že každý měsíc něco dodělám, ale neví, jestli to zvládnu :)

    OdpovědětVymazat
  2. To právě chci vyzkoušet, jestli ten seznam pomůže :)

    OdpovědětVymazat