Translate

úterý 12. ledna 2016

UFO č. 2 aneb Malé projekty

Moje další UFO je nedodělaná taška šitá celá v ruce technikou havajské aplikace z vlastnoručně batikovaných látek. Zbývá už "jen" ušít ucha, přidat podšívku a sešít dohromady. V tomto stavu ji mám položenou na stole už dobře dva roky s tím, že až dodělám aktuální projekt, hned se na to vrhnu... Abych se pak pustila zase do něčeho jiného... A to jsem si nechala poslat z Japonska dvě krásné knížky plné různých tašek a dalších drobných věcí šitých touto technikou – a říkala jsem si, že to ušiju všechno... ;) No, mám co dělat...
















Havajská aplikace je technika, do které jsem se zamilovala už hodně dávno. Její specifika spočívají hlavně ve vzorech, které se aplikují v až šílených velikostech (zadejte si na Pinterestu heslo "hawaiian applique"). Mně se na tom nejvíc líbí to, že vzory vycházejí z havajské přírody, najdete tu množství rostlinných i zvířecích vzorů a všechno v pěkných, zářivých barvách. Na kurzu jsem byla u Jany Lálové, která – kromě toho, že je to zkušená lektorka a autorka úžasných klasických i moderních quiltů – má tu výhodu, že se tuto techniku učila na Havaji přímo od tamních lektorů.
   Na PPM v roce 2011 jsem vystavovala svůj výtvor z toho kurzu. Zpětně si říkám, že jsem nedodržela úplně onu zářivou barevnost. Ale k želvám se to hodí. Přiznávám, že jsem prostě přišla na kurz s hromadou jednobarevných látek a tam jsem teprve řešila, který vzor si vyberu. Hodně dlouho jsem pokukovala po delfínkách, ale nakonec to vyhrály želvičky :oD








2 komentáře:

  1. Zajímavá technika, ještě jsem o ní neslyšela, tak děkuji za rozšíření obzorů. Zpracování se mi moc líbí a vůbec tu máš plno krásných věcí :-)

    OdpovědětVymazat