Translate

sobota 8. července 2017

Projekt SVATEBNÍ QUILT 2019 – 4b

Ve čtvrtém díle jsem dala k dispozici návod na dva bloky. Sama jsem si vybrala ten s hvězdami – a ušila první blok svého sampleru.

Ušitý první blok z mého provedení svatebního sampleru.


Ušití je trochu složitější vzhledem k množství špiček, které je třeba uhlídat. Sestavila jsem jednoduchý postup šití.




Nejdříve jsem ušila na papír letící husy – díl má velikost 2,5x5,5 palce i s přídavky (2x5 po ušití). Začíná se nejspodnějším středovým trojúhelníkem, pak se přidají křídla, pak zase střed – až k poslední huse. Světlá látka je lehce růžová, není to látka určená na pozadí.

Husy šité na papír ještě před oříznutím.
Začínala jsem světlým trojúhelníkem vpravo, pak hnědá křídla,
pak zase středový trojúhelník...


Po ušití jsem i s papírem díly ořízla na správný rozměr – nezapomeňte k okraji přidat 1/4 palcový přídavek. Poté jsem odstranila papír, abych si ho nezašila do dalších ohybů. Šikmo pokládaná hnědá látka na "křídla" kupodivu ani moc nezlobila.

Ušité všechny čtyři díly, ořezané na správný rozměr.
Použila jsem dvě lehce odlišné hnědé.
 
Další přišla na řadu hvězda. Nejdříve jsem si ušila na papír paprsky, jejich výsledná velikosti v quiltu je 1,75x3 palce (tedy 2,25x3,5 i s přídavky). Také zde jsem (kupodivu) nezapomněla přidat 1/4 palcový přídavek na švy. Protože jsem opět použila kousky červené látky šikmo – v další fázi sešívání hvězdy se mi to pěkně vymstilo a hvězdy úplně nesedí. Střed je z látky na pozadí, paprsky jsou vlastnoruční červeno-oranžovo-růžová batika.

Paprsky ušité na papír, červená látka použita šikmo (což není ideální).


Středový čtverec má rozměr 3x3 palce (3,5x3,5 i s přídavky), rohové čtverečky z látky na pozadí 1,75x1,75 palce (tedy 2,25x2,25 palce s přídavky).

Díly hvězdy se sešívají jako ninepatch.

Švy jsem sežehlila dovnitř do čtverce a tudíž na krajích i do stran do světlých čtverců – což je i trochu vidět. Před dalším šitím si díl seřízněte na rozměr 5,5x5,5 palce (5x5 bude výsledný rozměr v quiltu).

Sešitá rohová hvězda.

Po sešití hvězd už zbývá "jen" sešít vše dohromady, opět jako ninepatch. Zvolila jsem si tmavý střed bloku tak, aby se i uprostřed vytvořila hvězda. Na originále je středový díl světlý. Uřízněte si dílek ve velikosti 2,5x2,5 palce (výsledně bude velký 2x2 palce).

Celý blok připravený k sešití.


Asi nejtěžší je uhlídat všechny špičky – párala jsem několikrát...

Žádné komentáře:

Okomentovat