Translate

čtvrtek 24. srpna 2017

Projekt SVATEBNÍ QUILT 2019 – 5

Horké léto moc šití nepřeje, ale třeba si najdete chvilku na další bloky do svatebního sampleru. Vybrala jsem opět něco jednoduššího – dílky jsou větší než minule, a proto bylo třeba blok dozdobit aplikací. V dnešním díle jsem připravila návod na dvě hvězdy, které ve svém pojetí tohoto quiltu autorka DI Ford spojila do jedné hvězdy – jak můžete vidět v mojí nástěnce na Pinterestu: https://cz.pinterest.com/ivka22/wedding-quilt-di-ford/. Připravila jsem návod na obě původní hvězdy, prostě si vyberte a/nebo ušijte obě...

Ohio Star má na původním quiltu na prostředním bloku malou aplikaci – medailonek. Ostatně – to má více bloků na tomto quiltu. Může to být upomínka na dárce, asi jako když v dnešní době podepíšete svatební blahopřání – aspoň tak si to představuju.

Ohio Star

Ohio Star je klasický nine patch, tedy blok z devíti kusů, které jsou v tomto případě i stejně velké. Nejdříve je třeba ušít přesýpací hodiny – existuje nepřeberná řádka jednoduchých návodů, třeba zde: https://www.youtube.com/watch?v=LOczYcMTW5U, doporučuji šít ze čtverců 6 palců velkých a pak oříznout na správný rozměr (4 a 1/2 palce).

Postup sešívání Ohio Star

Hotová Ohio Star

Po ušití hvězdy přijde na řadu aplikace medailonku – možné jsou dva způsoby. Buďto naaplikovat jednu látku s otvorem uprostřed, nebo nejdříve použít jednu látku a druhou našít na ni. Asi záleží na tom, jestli budete chtít udělat průhled na pokladovou látku, či do středu našít jinou látku s motivem. Snažila jsem se motiv co nejlépe reprodukovat podle ne úplně kvalitního obrázku.

Vlevo jsou na aplikaci použité dvě látky, vpravo jedna látka s otvorem uprostřed

Aunt Eliza's Star (neboli hvězda tety Lízy) má na původním quiltu také uprostřed malý aplikovaný medailonek zhruba oválného tvaru, okolo kterého jsou na přidány malé květiny (předpokládám, že vystřižené z látky, tzn. perská výšivka). V rohových dílech jsou pak ještě přidány dvojice lístků, které mi ze všeho nejvíc připomínají břečťan.

Aunt Eliza's Star

Ušít tuto hvězdu můžete dvěma způsoby: buďto stejně jako předchozí Ohio Star s tím, že středový čtverec bude mít stejnou barvu jako přilehlé trojúhelníky a vytvoří tak větší středový, na špičku postavený čtverec. A nebo tento středový díl bude vcelku a pak bude postup šití následující:

Sešití Aunt Eliza's Star

A takto přibližně vypadá hotový blok s aplikacemi na původním quiltu. Z podkladové (základní látky) bych ušila rohy pod aplikacemi lístků a krajní trojúhelníky.

Aunt Eliza's Star s aplikacemi
Di Ford tyto dvě hvězdy spojila do jedné a to tak, že ušila Ohio Star, do rohových čtverců přidala aplikace lístků, které spíše připomínají dubové a do středu místo medailonku umístila osmicípou hvězdu ušitou z kosočtverců, která se na quiltu také objevuje.

Alternativní hvězda z knihy autorky Di Ford –
Ohio star s aplikacemi dubových lístků a osmicípé hvězdy ve středu.

Na tomto odkazu najdete všechny potřebné šablony a rozkresy pro ušití těchto dvou bloků:
https://ulozto.cz/!Lv95B3beDAbR/05-svatebni-sampler-zip

Žádné komentáře:

Okomentovat