Translate

neděle 11. února 2018

Projekt SVATEBNÍ QUILT 2019 – blok 1

Když jsem před časem začala přidávat návody na ušití jednotlivých bloků tohoto quiltu – a zároveň jsem na FB založila skupinu, pro ty, které se chtějí přidat k šití – myslela jsem si, že to stačí k tomu, aby se mnou začaly šít i další... Asi tomu tak nebylo, protože se množí dotazy "Kdy začneme?" a já překvapeně odpovídám "Už jsme dávno začali!"
Proto právě teď vyhlašuji první týden pravidelného šití  – a co si budeme povídat, potřebuju to nutně hlavně pro sebe, neboť jsem za poslední půlrok neušila skoro nic. A budu ráda, když se ke mě přidá co nejvíce nadšenců do replik starých quiltů. Součástí každého příspěvku bude i link-up party, kde se můžete pochlubit svým pokrokem v šití (čehokoliv). Fotografie postupu samozřejmě můžete vkládat i na FB.
Nahoře v záložce SVATEBNÍ QUILT 2019 najdete návody, které už jsem napsala. Než začneme opravdu šít, doporučuji sám si díly projít (rozvržení quiltu, výběr látek).
Jelikož jsou bloky v quiltu postavené na špičku, do quiltu jsou přidané boční a rohové trojúhelníky, na kterých jsou perské výšivky (aplikace). Abychom pak nešily samé trojúhelníky najednou, každý týden s jedním blokem zároveň připravíme i rohový či boční trojúhelník. Sama jsem se rozhodla ušité bloky prošít hned a nakonec je sešít do quiltu.

Návod na první blok najdete zde:
https://dobrykousky.blogspot.cz/2017/07/projekt-svatebni-quilt-2019-4.html
Kdo chce, může samozřejmě ušít bloky oba, návody jsou ke stažení i ve zmíněné FB skupině.

A teď malý fotopostup k perské výšivce:

Napůl přehnutý rohový trojúhelník jsem přiložila k motivu, abych se ujistila, že se mi na trojúhelník pohodlně vejde.

Přes kus pečicího papíru jsem část látky s motivem nažehlila na oboustrannou pavučinku –
nevím, jestli se tomu vůbec dá říkat výplň, je to jen lepidlo na papíru...

Malými nůžkami jsem vystřihla motiv, který jsem si vybrala
Motiv jsem nejdříve položila na rohový trojúhelník a zkoušela ho různě posouvat a pootočit,
abych si vybrala pozici, která se mi nejvíc líbí

Pak jsem sundala ze spodku aplikace papír, takže už zůstalo jen to lepidlo
a opět žehličkou přes pečicí papír nalepila na podkladovou látku.
Teď už zbývá "jen" obšít a případně něčím trochu vylepšit –
to si nechám na příště...

...a můžete se chlubit i další dny v týdnu, link-up party skončí až v neděli.

Žádné komentáře:

Okomentovat